HoneyBeep

Pogledaj video

Kako da pčele pronađu najslađe mesto za pravljenje meda?

Pčele su najbolji zaposleni koje možete da zamislite, jer su najsrećnije kada mogu vredno da rade. Ali nekada ih vremenski uslovi ometu u tome. Uz pomoć ove inovacije, pčelari će moći da uvek pronađu lokacije gde njihove pčele mogu da proizvedu najviše meda.

Suština projekta

Želimo da pomognemo pčelarima da maksimalno angažuju pčele, da pronađu najbolje lokacije za prikupljanje meda i tako prestanu da gube ionako kratko vreme pčelinje paše. Sa većom proizvodnjom pravog, prirodnog meda značajno bi se smanjila količina falsifikovanog sirupa koji nam se svakodnevno podvaljuje na tržištu. Znali bismo šta jedemo mi i naša deca – nešto najkvalitetnije što nam priroda pruža.

Koju potrebu ova inovacija rešava?

HoneyBeep je namenjen pčelarima koji sele svoje košnice.Naš uređaj pomoći će im da pronađu najbolje lokacije na kojima će pčele maksimalno biti angažovane i neće imati praznog hoda – neće se zadržavati na lošim mestima. Sve, ali apsolutno sve potrebne informacije pčelar će imati na svom dlanu – u mobilnom telefonu – i od kuće će upravljati svojim pčelinjakom. Aplikacija i portal će isticati najvažnije informacije na osnovu kojih će pčelar donositi prave odluke. Prvi put u istoriji pčelarstva, realni podaci bi se čuvali i mogli analizirati,što bi dovelo do novih zaključaka i promena u pčelarenju kakvo poznajemo.To je važno jer se klima značajno promenila a pčelarenje je decenijama nepromenjeno.

Šta vas je motivisalo da razvijate inovaciju?

Sedam godina poslujemo u pčelarstvu i za to vreme smo mnogo razgovarali sa pčelarima širom Evrope. Saznali smo koji su njihovi realni problemi i razmišljali smo kako da im suštinski pomognemo. Zaista smo zavoleli pčelare jer pčelama toliko ljubavi pružaju a bivaju istisnuti sa tržišta kojekakvim sirupima i kineskim medom. Mi želimo da im pomognemo da ponovo prirodni med dominira tržištem jer ćemo od toga svi mi imati koristi. HoneyBeep je samo jedan korak na tom putu.

Inovacija u tezama

  • Uspostavljanje zaokruženog sistema za brigu o pčelinjacima na tri stuba: pčelinjak – internet – pčelar
  • Potpuno novi uređaj na terenu prikuplja sve pčelaru potrebne informacije
  • Korišćenje dualSIM 4G/5G modula
  • Automatski apdejt
  • Narrow Band IoT tehnologija – stvari komuniciraju putem interneta (bez GSMa)
  • Napajanje putem Litijum-jonskih baterija – dopunjavanje na terenu,bez potrebe da se pomera košnica i uznemiravaju pčele
  • Zaštita košnica od krađe putem malih uređaja koji su Bluetooth-om povezani na centralnu jedinicu. U slučaju krađe, pčelar se automatski obaveštava kako bi reagovao na vreme
  • Zaštita uređaja od krađe – ukoliko ipak dođe do otuđenja HoneyBeep-a (ili kompletnog pčelinjaka), HoneyBeep će se javiti i poslati lokaciju na Google Maps gde se nalazi (putem GPS-a)
  • Kompaktan dizajn koji zadovoljava potrebe za jednostavnim rukovanjem, postavljanjem ispod košnica i ugradnju u profesionalne pčelarske kontejnere
  • Mobilna aplikacija omogućava pčelaru da iz svog doma analizira podatke i prati aktivnost pčela. Grafičkim prikazima pčelar dobija informacije o trenutnim i predviđenim budućim kretanjima pčela
  • Web Portal je digitalni dnevnik zemaljskih pčelinjaka. Na jednom mestu pčelari unose se sve aktivnosti iz pčelinjaka (prihrana,zdravstvene mere i sl). Nakon protoka vremena, analizirani podaci, grafički prikazani, omogućiće pčelarima da deluju na najbolji mogući način

 

O inovatorima

Peđa i Nikola 2005. osnivaju udruženje građana Kruševac Open, koji je kasnije prerastao u Optical. Za potrebe održavanja sopstvenih baznih stanica, Peđa i Darko razvijaju prve GSM uređaje za daljinsku konrolu, u periodu kada Nikola brani diplomski na temu korišćenja SMS vaga. Kao novi inženjer informacionih tehnologija zajedno sa Peđom i Darkom počinje proizvodnju prvih SMS vaga 2011. Četiri godine kasnije, na takmičenju za najbolju tehnološku inovaciju pojavila se potreba za ekonomistom, pa se timu priključila Aida i od tada smo svakodnevno u ovom sastavu. Imali smo brojne uspone i padove, ali baš zato što naše prijateljske veze prevazilaze poslovne, uspeli smo da poslujemo sa stalnim rastom.

Glasajte za svoje favorite!

Projekat sa najviše glasova osvaja nagradu publike - 500.000 dinara! Možete glasati jednom dnevno svakog dana do 5. decembra.

Broj glasova 4068
Inovaciju prijavljuje neformalni tim

Optical

Partneri konkursa

Da biste glasali, prijavite se sa svojim Facebook nalogom: